torsdag 7. juni 2007

Første uke

Lars F, meg, Henrik, i normalantrekk.

Første uke har vært ekstremt hektisk, jeg er glad jeg ikke fulgte alles råd om å reise lett og handle her: Har ikke rukket å kjøpe en sokk ennå. Denne uken er det introduksjon til landet, NUS og firmaene vi kan jobbe hos i sommer. Med andre ord mange dager i finstasen i denne varmen, og en uendelig mengde grupp-sightseeing (alle vet hva jeg synes om det..). Onsdag ble vi introdusert til første bolk med firmaer, mye spennende men også en del tvilsomme initiativer. To aktuelle for meg, InCent (mobilteknologi) og Quantum (nanoteknologi), har vært i intervju med begge idag torsdag og er veldig fornøyd!

Henrik sliter med å demonstrere "familiens knute"

I går fikk vi også testet utelivet, vi dro på Raffles for å drikke Singapore Sling siden det visstnok er det første man gjør her nede. Det blir siste gang, lignende turistfelle skal man lete lenge etter. 20S$ for en halvliter Tiger-øl = over 80 NOK! God stemning og bra gjeng, maccern drivein med taxi på vei hjem, og så overfylte utesteder at norsk plasskrevende dansing var VELDIG upopulært.

I kveld skal vi på BizBar, et minglearrangement for skandinaviske forretningsfolk, for litt ikkekynisk nettverksbygging... Dagen idag har vært fin, har vært på informasjonsdag og svømming hos sjømannskirken her, et kjempegodt tilbud mot hjemlengsel og andre norske behov. Leo, et skikkelig hot jobbtips, sjømannskirken hvorsomhelst eksotisk:)

1 kommentar:

Leonora sa...

tips mottatt :)
akkurat innenfor døren etter to dager i harstad på landskonferansen til presteforeningen, også ganske eksotisk, med intimkonsert med ola bremnes i dikterstuen hans i midnattssol - hva mer kan man ønske seg (enn vafler i singapore?)
godt å høre fra deg - er spent på neste kapittel!
(forøvrig savner jeg sår-kompetansen din etter kraftig strafylokokkangrep og dalacin-kur)