onsdag 6. juni 2007

Bolig

Jeg deler leilighet med Lars og Henrik fra GS, i samme kompleks som resten av gruppene. Komplekset er beregnet på forelesere til universitetet, og ligger sør-vest på øya 20 min gange fra Universitetet (NUS). Vi har to bad, kjøkken, balkong, stor stue og hvert vårt rom. Som siste ankomne ble jeg tildelt siste pri rom, mens Lars hadde vunnet masters bedroom på stensakspapir (best av tre).

De hadde sloss litt med kakkerlakkene før jeg kom, men så langt (3 døgn) har jeg ikke sett en eneste. Derimot har vi minst én gekko (liten mørk firfirsle med en ekstrem "klikkelyd) som medboer, den spiser småkryp men bæsjer overalt og har tisset på rommet til Lars. Noe klikking er bare hyggelig, så langt har den ikke vekket noen.

Alle rommene har aircondition, men det har ikke resten av leiligheten. AC er et absolutt must, temperaturen er over mellom 20 og 35 C hele døgnet, med en luftfuktighet MELLOM 75 OG 100 %! Hvilket betyr at vi ikke trenger å dampe skjortene våre, men må dusje to ganger i døgnet.

Ingen kommentarer: