torsdag 16. august 2007

Siste innspurt

Ja, det kommer en post fra Rawa ganske snart, men det skjer en del andre ting om dagen også for å si det mildt.

Nå nærmer det seg jo slutten på oppholdet her, faktisk med stormskritt. Det er utrolig å tenke at jeg snart har vært her i 3 mnd, og jobbet for Marek nesten like lenge. Jeg stortrives i jobben fortsatt, men nå begynner nettet å snøre seg sammen med ting som må ferdigstilles. Har jobbet på mange fronter samtidig, og hvis jeg ikke får fullført en oppgave kunne jeg like gjerne ha droppet den fra starten av - så der står jeg nå. Før jeg er ferdig på jobb, dvs fredag 24. aug (6 dager) skal følgende gjøres hos Quantum:
  • Hjemmeside (20% igjen - Villu hjelper til)
  • Patent #x1 (10% igjen)
  • Patent #x2 (40% igjen)
  • Brandbook/grafisk profil (20% igjen)
  • Trademark portfolio (99% igjen)
...samt å rydde opp i alle filer og dokumenter jeg har brukt slik at jeg kan gi fra meg en brukelig samling av ting for Marek og ev andre. Posering med ukas gjøreliste, den våkne leser (hihi) vil legge merke til at jeg har rykket opp til større skrivebord og gått til anskaffelse av briller (skjeve hornhinner):
Klisje-designer i arbeid: Mac, Moleskine, headphones, briller, kaffe, vann og paraply (?)

I tillegg jobber jeg med å bli ferdig med businessplanen for CleverRest som skal til Venture Cup-finalen, fristen er ute men Andreas og Ali leverte en utdatert plan (mens jeg lå på stranden) så det er litt panikkartet. I morgen (fredag) drar jeg til Kuala Lumpur med Petter (og kanskje Axel "Loose Canon" Hammer?), gleder meg fryktelig men har fått på meg en forkjølelse som kun duger til å skremme Asiatere på bussen. Ellers maser HV Asker om en repetisjonsøvelse i Oktober, lysken min er fortsatt trøblete så det utgår men søknader må skrives og dokumentasjon må fremskaffes. Er egentlig permittert fra frivillig tjeneste i HV02 (Oslo) av samme årsak, så jobber med å finne ut hva de holder på med. Videre har vi en siste skoleoppgave på NUS som skal presenteres på mandag førstkommende (takk til Henrik som har gjort sykt mye på den), og en skriftlig rapport fra internshippet som skal leveres til GS 19. september.
Enkel morro på lange dager (Petter, meg, forelesning)

Jeg reiser herfra 5. september, er hjemme 6. og begynner på AHO 7. september. 12.-16. er jeg i Bergen for å delta på landsfinalen i Venture Cup. Skulle gjerne dratt hjem før, men GS fortalte oss at vi skulle jobbe til 1. sept, så alle har billetter etter dét. Jobber med å få endret min, men billigste alternativet ligger på 11500 NOK, og en helt ny starter på 13000. Så slik det ser ut nå reiser jeg til Burma (eller Mynamar om man vil, mye styr for å forberede tur iallefall) den 25. aug, og så videre til Bangkok (igjen) 31. aug. Derfra er ting litt uvisst, men har lite lyst til å sitte 5 dager alene i SP og vente på flyet, på ønskelisten står Perth, Hongkong, Tokyo og Laos, så jeg får se hva det blir til. Send meg mail med tips hvis noen har noen gode forslag!

Så hvordan får jeg blogget oppi alt sammen? Effektiv flukt fra virkeligheten..

Ingen kommentarer: