søndag 16. september 2007

Inla Lake og Yangon igjen

Bildet er fra Inla Lake, en ubeskrivelig vakker innsjø i hjertet av Burma. En hel landsby lever midt ute i sjøen, men sine hus, griser, flytende åkre og templer. Fra barna kan gå har de sin egen kano, som de manøverer med mm's nøyaktighet med en hånd og foten.

Lokal fisker før soloppgang på Inla Lake. Lokal roteknikk gir god mulighet for fiske.

Fra Inla reiste jeg alene tilbake til Yangoon, og bodde jeg på Haven Inn; et lite koselig sted med vennlig men ikke engelsktalende betjening. Kvelden i byen ble fort så spennende at jeg valgte å gjøre den veldig kort, da et bord med generaler tydelig hadde bestemt seg for å få meg til å forlate baren. Jeg så ikke en hvit person i Yangoon før jeg kom på flyplassen. Reisen hjem gikk også smertefritt, så ikke et vondt ord å si om Burma - hvis man ser bort fra regimet..

Ingen kommentarer: