tysdag 24. juli 2007

Oppskrift: Businessplan på 48 timer

Vi har hovedlevering på skolen onsdag kveld, en stykk komplett businessplan som skal presenteres på lørdag. Jeg har slått meg sammen med Axel, Petter, Henrik og Astrid for å utvikle en plan for CleverRest i Asia. CleverRest er firmaet jeg skrev plan på i Oslo sammen med Espen, Ali og Andreas, og som så langt har tatt oss til landsfinalen i Venture Cup høsten 2007.
CleverRest Norge
Jeg kan ærlig innrømme at forretningsplan kanskje ikke har vært pri 1 siste par ukene, og plutselig var tidsklemma her igjen. Under følger oppskriften:

Forretningsplan på 48 timer

Du trenger:
Et møterom (Marek låner ut)
Fleksibilitet (CleverRest Asia ble plutselig til CleverRest USA)
Næring (MacDonalds, kaffe, snus)
Fasiliteter (whiteboard, trådløst nett, lokale)
Kommunikasjon (MSN, mail, minnepinner, headphones, mobiler)
Hardware (fire og en halv datamaskin)
Personell (5 personer med dårlig humor og god fantasi)
Integrerte løsninger
Aircon (så det er frostrøyk i rommet)
Stooore tall (ind.øk-Axel)
En klovn (gjett hvem..)

Astrid, Petter, Henrik og Axel
Slik gjør du:
Kjøl ned møterommet til 10° ved hjelp av AC'en. Bland sammen alle ingrediensene, og etterfyll med næring ved behov. Etter 48 timer er planen ferdig, og blir tilsendt på mail.

Velbekomme!

1 kommentar:

pum:) sa...

Endelig har jeg hatt tid til å lese bloggen din ordentlig! Det høres ut som du gjør det du kan best der nede: nyter livet:) Er glad for det og gleder meg til å komme på besøk! (Resten får du på mail;)

H